Doe Het Zelf SEO

Doe Het Zelf - 6 Gratis tools om de marketing van uw website te verbeteren

1. Waarom is Google Analytics belangrijk voor uw bedrijf?

Google Analytics is een gratis webanalyse-tool die Google aanbiedt om u te helpen bij het analyseren van uw websiteverkeer.
Simpel gezegd plaatst Google Analytics verschillende regels traceercode in de header van uw website. De code registreert verschillende activiteiten van uw gebruikers wanneer zij uw website bezoeken. Vervolgens wordt al die informatie naar de Google Analytics server verzonden zodra de gebruiker uw website verlaat.

'Je kunt niet verbeteren wat je niet kunt meten!'


2. Google Search Console

Google Search Console is een gratis service van Google waarmee u de aanwezigheid van uw site in de zoekresultaten van Google kunt volgen en onderhouden. U hoeft zich niet aan te melden voor Search Console zodat uw site wordt opgenomen in de zoekresultaten van Google, maar als u dit doet, begrijpt u beter hoe Google uw site bekijkt en de prestaties ervan in de zoekresultaten optimaliseert.

Inleiding tot Google Search Console


3. Youtube

De reden waarom zoveel bedrijven YouTube-marketing gebruiken, is dat het zo effectief is. Dit is niet alleen een manier om een extreem groot publiek te bereiken, maar het is ook een van de meest kosteneffectieve online marketingkanalen.

Aan de slag met je YouTube-video's 

Het maken van video's klinkt misschien intimiderend. Maar het is eigenlijk heel gemakkelijk om erachter te komen hoe je YouTube kunt gebruiken voor je bedrijf als je een paar specifieke richtlijnen volgt die ervoor zorgen dat je video's worden gevonden, bekeken en dwingen je kijker te handelen.

Hoe je je bedrijf kunt promoten op YouTube

Er is geen juiste indeling voor een effectieve marketingvideo. Bepaalde stijlen werken het beste voor bepaalde niches. En sommige zullen het meest resoneren met je publiek. Bekijk de onderstaande lijst en geef ze een kans om te bepalen welke het beste werkt voor uw bedrijf.     

  • Interview
  • Screenshare (waarin je filmt wat je aan het doen bent op een computerscherm)
  • How-to tutorial
  • Uitlegger
  • Vlog (videoblog)
  • Product review

4. Gratis hulpmiddelen voor trefwoorden onderzoek

Het gaat niet altijd om bezoekers naar uw site te halen, maar om het verkrijgen van de juiste bezoekers. Het nut hiervan kan niet worden overschat. Met trefwoordonderzoek kunt u verschuivingen in de vraag voorspellen, reageren op veranderende marktomstandigheden en de producten, services en inhoud produceren die web bezoekers actief zoeken.
Trefwoordonderzoek is een van de belangrijkste, waardevolle en hoogrentende activiteiten op het gebied van zoekmarketing. Ranking voor de juiste zoekwoorden kan uw website maken of breken. Door onderzoek te doen naar de zoekwoordbehoefte van uw markt, kunt u niet alleen leren welke termen en zinsdelen u moet targeting met SEO, maar ook meer te weten komen over uw klanten als geheel.


5. Een Gratis Website Speed Test. 'Meten is weten'

​Het uitvoeren van een internetsnelheidstest is essentieel om een goede online aanwezigheid te behouden. Voor bedrijven van vandaag is een website die er geweldig uitziet niet goed genoeg, maar deze moet ook snel worden geladen en naadloos werken. Een langzaam ladende website zal niet alleen potentiële bezoekers uitschakelen, maar kan ook het succes van uw online aanwezigheid schaden.

Er zijn een aantal standaard website-snelheidsinstrumenten online beschikbaar om u een idee te geven van hoe uw website werkt. Mijn favoriet is webpagetest.org deze gratis pagin​a tester geeft een uitgebreide snelheidstest van uw pagina en de gezondheid van uw webserver-server. Een trage server of host zal je snelheid doden, ongeacht wat je doet.


6. Social Media

Social media marketing, of SMM, is een vorm van internetmarketing waarbij inhoud op sociale medianetwerken wordt gemaakt en gedeeld om uw marketing- en brandingdoelen te bereiken. Social media-marketing omvat activiteiten zoals het plaatsen van tekst- en afbeeldingsupdates, video's en en andere inhoud die betrokkenheid van de doelgroep stimuleert, evenals betaalde advertenties op sociale media.

Denk goed na over de doelen van uw bedrijf voordat u social-media marketingcampagnes gaat maken. Het starten van een sociale media marketingcampagne zonder een sociale strategie in gedachten is als rondzwerven door een bos zonder kaart - misschien heb je plezier, maar je zult waarschijnlijk verdwalen.

Hier zijn enkele vragen te stellen bij het bepalen van uw marketingdoelen voor social media:

  • Wat hoop je te bereiken via social media marketing?
  • Wie is je doelgroep?
  • Waar zou uw doelgroep uithangen en hoe zouden zij sociale media gebruiken?
  • Welke boodschap wilt u naar uw publiek sturen met sociale media marketing?

Uw doelgroep moet uw marketingstrategie voor sociale media aansturen.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *